Mevcut Öğrenciler 2017-2018 Bahar(02.02.2018)
Mevcut Öğrencilerimiz (2016 ve daha önceki yıllarda kayıt yaptıran öğrencilerimiz)
KATKI PAYI/ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEMELERİ
Ödeme yapacak tüm öğrencilerimizin ödeyecekleri tutarlar Öğrenci Bilgi Sistemi içerisindeki Harç Bilgileri bölümüne yansıtılmış olup öğrencilerimiz bilgi sistemini kullanarak yatıracakları tutarları öğrenebileceklerdir. İkinci öğretim öğrencilerine ve birinci öğretim öğrencisi olup kayıtlı bulundukları okulun normal öğrenim süresini aşan öğrencilere katkı payı/öğrenim ücreti tutarları yansıtılmıştır. Örneğin;
Ayrıca kayıtlı olduğu programı, ikinci Yükseköğretim programı olarak okuyan 1. öğretim öğrencilerine de Katkı Payı yansıtılmıştır.
2017-2018 Güz Dönemi itibariyle %10 Başarı Dilimi'ne giren öğrenciler henüz tespit edilememiştir. İkinci öğretim öğrencilerimiz 05-11 Şubat 2018 tarihleri arasında üzerlerine tahakkuk ettirilen öğrenim ücretlerini T.C. Ziraat Bankası'nın şubelerine öğrenci numaralarını belirterek yatıracak ve Öğrenci Bilgi Sistemi aracılığıyla ders kayıtlarını yapabileceklerdir. %10 Başarı Dilimi'ne giren öğrencilerin tespiti tamamlandığında Aksaray Üniversitesi ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfalarından ilan edilecektir. Oluşan öğrenim ücreti alacakları sonuçlar açıklandıktan sonra kendilerine iade edilecektir. İadelerin nasıl yapılacağı ile ilgili detaylı açıklama 2017-2018 Güz Dönemi itibariyle %10 Başarı Dilimi'ne giren öğrenciler açıklandığında yapılacaktır.
Öğrencilerimiz katkı payı ödemelerini 05 Şubat 2018 Pazartesi gününden 11 Şubat 2018 Pazar günü saat 22:00'a kadar T.C. Ziraat Bankası’nın ATM'lerinden öğrenci numaralarını girerek yatıracaktır.
Öğrenim ücretini yatırabilmek için T.C. Ziraat Bankası ATM'lerinden "Ödemeler", "Üniversite Ödemeleri", "Aksaray Üniversitesi" menüsünü takiben öğrenci numaranızı girerek yatırabilirsiniz.
DERS KAYIT İŞLEMLERİ
Üniversitemiz 2017-2018 Bahar Dönemi internet üzerinden ders kayıt işlemleri 05 Şubat - 11 Şubat 2018 tarihleri arasında yapılacaktır.
11 Şubat 2018 Pazar Günü saat 23:59 itibariyle ders kayıt işlemleri internet üzerinden kapatılacaktır. İnternet üzerinden ders kayıt işlemlerinin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için aşağıdaki uyarılara dikkat edilmesi gerekmektedir:
Katkı Payı / Öğrenim ücreti ödenmeden "Ders Kayıt" ekranına giriş yapılamayacaktır. Bu yüzden üzerinize yansıtılan Katkı Payı / Öğrenim ücretini ödedikten sonra "Ders Kayıt" ekranına giriş yapmanız gerekmektedir.
Öğrenci numarası ve şifre ile sisteme giriş yaptıktan sonra “Ders Kayıt” menüsüne giriniz.
Harç ücreti ödendiğinde "Genel Bakiye" kısmı aşağıdaki gibi "0,00 TL" olarak değişecek ve sistem ders seçme ekranına girmenize izin verecektir.
Ders Kayıt menüsünden girdiğinizde karşınıza aşağıdaki gibi bir pencere gelecektir:
Ders Kayıt Tipi adlı listeden:
Dönem Dersleri: Öğrencinin kayıtlı olduğu bölümde açılan dersler ve bu derslere ek olarak müfredatın da yer alan fakat hiç almadığı dersler listelenir.
Alttan Dersler: Bu seçenek seçildiğinde öğrencinin başarısız olduğu dersler listelenir. Bu dersler, öğrenci ders kaydı ekranına girdiği anda öğrencinin başarısız olduğu ders, aktif dönemde açılmış ise otomatik olarak Alttan eklenir.
Üstten Dersler: Bu seçenek seçildiğinde öğrencinin bulunduğu sınıfın bir üstündeki dersler listelenir. Öğrencinin genel not ortalaması yönetmelikteki kurallara uygun ise bu dersler seçilebilir. Bu derslerden herhangi biri seçildiğinde Üstten olarak işaretlenir.
Alan Dışı Dersler: Bu seçenek seçildiğinde Üniversite seçmeli dersleri listelenir. Öğrenci bu alandan istediği herhangi 1 derse kayıt olmalıdır.
Aşağıdaki Fakülte ve Yüksekokullara kayıtlı olan öğrencilerimizden 2017-2018 Bahar Döneminde üçüncü sınıfa geçenler Üniversite Seçmeli Dersini(ÜSD) almak zorundadır. Üniversite seçmeli dersine kayıt olmak için Ders Kayıt ekranındaki "Alan Dışı" sekmesine girmeniz gerekmektedir.
Aşağıdaki Fakülte ve Yüksekokullara kayıtlı olan öğrencilerimizden 2017-2018 Bahar Döneminde ikinci sınıfa geçenler "Ders Dışı Etkinlik 2" seçmeli dersini almak zorundadır.
Birinci Bölüm:
Üstte yer alan birinci bölüm öğrencinin seçebileceği derslerin listelendiği kısımdır.
Bu bölümden
butonu ile istediğiniz dersi ekleyebilirsiniz veya
butonu ile eklenen dersleri seçilen dersler listesinden çıkarabilirsiniz.
Tekrar Edilmesi Gereken Dersler:
Bu bölümde, önceki dönemlerde alınıp başarısız olunan dersler listelenmekte olup, ikinci bölüme alttan alınan dersler olarak otomatik olarak yüklenmektedir. Başarısız olunan derslerin tamamı bu alanda listelenmiyorsa veya ikinci bölüme eklenmemişse, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na başvurunuz.
Tekrar Edilmesi Gereken Dersler bölümüne eklenen bu dersleri öğrenci silemez veya değiştiremez. Bu işlemi sadece danışman yapabilir.
İkinci Bölüm:
Seçilen derslerin listelendiği bölümdür.
Herhangi bir ders birinci bölümden seçildiği anda bulunduğu listeden alınır ve ikinci bölüm yani seçilen dersler listesine eklenir. İkinci bölümden de çıkarıldığı anda buradan silinerek Birinci Bölüme eklenir.
Kaydolmak istenilen dersler seçildikten sonra butonuna tıklanması gerekmektedir. Bu aşamadan sonra eklenilen derslerde öğrenci tarafından değişiklik yapılamaz. Öğrenci Kesinleştirme Durumu: Öğrenci ders kaydı yapmadı veya onaylamadı ise Kesinleştirmedi, öğrenci ders kaydını yaptı ise Kesinleştirdi olarak görüntülenir.
Kesinleştir işlemini yapan öğrencinin danışman onayı sistem tarafından otomatik olarak verileceğinden ayrıca danışman onay işlemine gerek duyulmayacaktır.
Ders kayıt işlemi tamamlandığında aşağıdaki gibi bir ekran görüntüsü karşınıza çıkacaktır.
Ekle-Bırak Döneminde ders kayıtlarında değişiklik yaptırmak isteyen öğrencilerimizin; 19 Şubat - 23 Şubat 2018 tarihleri arasında danışman öğretim elemanlarına başvurmaları gerekmektedir. Öğrencilerimiz ekle-bırakma günleri içerisinde danışmanları vasıtasıyla derslerinde değişiklik yaptırdıkları takdirde, öğrenci bilgi sistemine girip "Alınan Dersler" menüsünü kullanarak 2017-2018 Bahar Dönemi'nde aldıkları dersleri gösteren çıktıyı almaları ve danışmanlarına onaylatmaları gerekmektedir.
SAYDIR İŞLEMİ
Tekrar edilmesi gereken dersler başlığı altında listelenip, seçilen dersler bölümüne otomatik yüklenen ders seçmeli ders kategorisinde ise; öğrencinin bu seçmeli dersin yerine başka bir seçmeli ders almak istemesi durumunda ekle-sil günlerinde danışmanına ulaşarak gerekli saydırma işlemini yaptırması gerekmektedir.
Seçilen dersler bölümüne otomatik olarak yüklenen eski ders kodlu zorunlu dersin yerine, yeni ders kodlu aynı zorunlu dersi almak için öğrencinin ekle-sil günlerinde danışmanına ulaşarak gerekli saydırma işlemini yaptırması gerekmektedir.