2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEMELERİ ve İNTERNET ÜZERİNDEN DERS KAYIT İŞLEMLERİ
(02.02.2018)
2017-2018 BAHAR DÖNEMİNDE YENİ KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİLERİMİZ
Kesin kayıt işlemlerinizi tamamladığınızda, görevli personelden öğrenci numaranızı ve size verilecek Bilgi Sistemleri şifrenizi almayı unutmayınız.
Öğrenci numaranız ve geçici şifrenizle sisteme (http://obs.aksaray.edu.tr) giriş yaparak öncelikle şifrenizi değiştiriniz.
Ders kayıt bölümüne tıklayarak almak istediğiniz dersleri işaretleyiniz ve işleminiz sona erdiğinde aldığınız dersleri kontrol ediniz. Almanız gereken dersleri müfredatlardan bulabilir ve ilgili Anabilim Dalı Başkanlığından bilgi alabilirsiniz.
Kaydolmak istenilen dersler seçildikten sonra
butonuna tıklanması gerekmektedir. Bu aşamadan sonra eklenilen derslerde öğrenci tarafından değişiklik yapılamaz.
Öğrenci Kesinleştirme Durumu: Öğrenci ders kaydı yapmadı veya onaylamadı ise Kesinleştirmedi, öğrenci ders kaydını yaptı ise Kesinleştirdi olarak görüntülenir.
11 Şubat 2018 Pazar Günü saat 23:59 itibariyle ders kayıt işlemleri internet üzerinden kapatılacaktır.
Ders kayıtları esnasında; danışmanınıza ait Uzmanlık Alan Dersi’ni almanız gerekmektedir. Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin danışmanları henüz atanmamış olacağı için, Uzmanlık Alan Derslerini Ders Ekleme-Bırakma Günlerinde (19-23 Şubat 2018) danışmanları aracılığıyla alabileceklerdir.
Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından ders programlarının sisteme girilmesi sona erdiğinde, aldığınız dersleri içeren ders programınızı görüntüleyebilirsiniz.
HALEN OKUMAKTA OLAN LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİMİZ
KATKI PAYI ÖDEMELERİ
Ödeme yapacak tüm öğrencilerimizin ödeyecekleri tutarlar Öğrenci Bilgi Sistemi içerisindeki Ders kayıt sayfasında görülebilecek olup öğrencilerimiz ayrıca Harç Bilgileri bölümünde de yatıracakları tutarları öğrenebileceklerdir. Sadece kayıtlı bulundukları anabilim dalının normal öğrenim süresini aşan öğrencilere katkı payı tutarları yansıtılmıştır. Örneğin;
a) Yüksek lisans programında kayıtlı bir öğrenci 3. ve daha sonraki yılını okuyorsa ödeme yapacaktır.
b) Doktora programında kayıtlı bir öğrenci 5. ve daha sonraki yılını okuyorsa ödeme yapacaktır.
Ayrıca kayıtlı olduğu programı, ikinci Yükseköğretim programı olarak okuyan Tezli Yüksek Lisans/Doktora öğrencilerine de Katkı Payı yansıtılmıştır.
Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerimiz; katkı payı ödemelerini 05 Şubat 2018 Pazartesi gününden 11 Şubat 2018 Pazar günü saat 22:00'a kadar kadar T.C. Ziraat Bankası’nın herhangi bir ATM'sinden öğrenci numaralarını girerek yapacaklardır.
Öğrenim ücretini yatırabilmek için T.C. Ziraat Bankası ATM'lerinden "Ödemeler", "Üniversite Ödemeleri", "Aksaray Üniversitesi" menüsünü takiben öğrenci numaranızı girerek yatırabilirsiniz.
TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİMİZ, ÖDEMELERİ GEREKEN TAKSİT TUTARLARINI ENSTİTÜ ÖĞRENCİ İŞLERİ BÜROSUNDAN ÖĞRENEBİLECEKLERDİR. ÖDEMELER T.C. ZİRAAT BANKASI 48239134-5064 NO'LU AKSARAY ÜNİVERSİTESİ HESABINA YATIRILACAKTIR.
DERS KAYIT İŞLEMLERİ
Üniversitemiz 2017-2018 Bahar Dönemi internet üzerinden ders kayıt işlemleri 05 Şubat - 11 Şubat 2018 tarihleri arasında yapılacaktır. 11 Şubat 2018 Pazar Günü saat 23:59 itibariyle ders kayıt işlemleri internet üzerinden kapatılacaktır. İnternet üzerinden ders kayıt işlemlerinin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için aşağıdaki uyarılara dikkat edilmesi gerekmektedir.
Katkı Payı / Öğrenim ücreti ödenmeden "Ders Kayıt" ekranına giriş yapılamayacaktır. Bu yüzden üzerinize yansıtılan Katkı Payı / Öğrenim ücretini ödedikten sonra "Ders Kayıt" ekranına giriş yapmanız gerekmektedir.
Öğrenci numarası ve şifre ile sisteme giriş yaptıktan sonra “Ders Kayıt” menüsüne giriniz.
Harç ücreti ödendiğinde "Genel Bakiye" kısmı aşağıdaki gibi "0,00 TL" olarak değişecek ve sistem ders seçme ekranına girmenize izin verecektir.
Ders Kayıt menüsünden girdiğinizde karşınıza aşağıdaki gibi bir pencere gelecektir:
Kaydolmak istenilen dersler seçildikten sonra
butonuna tıklanması gerekmektedir. Bu aşamadan sonra eklenilen derslerde öğrenci tarafından değişiklik yapılamaz. Öğrenci Kesinleştirme Durumu: Öğrenci ders kaydı yapmadı veya onaylamadı ise Kesinleştirmedi, öğrenci ders kaydını yaptı ise Kesinleştirdi olarak görüntülenir.
Kesinleştir işlemini yapan öğrencinin danışman onayı sistem tarafından otomatik olarak verileceğinden ayrıca danışman onay işlemine gerek duyulmayacaktır.
Ders kayıt işlemi tamamlandığında aşağıdaki gibi bir ekran görüntüsü karşınıza çıkacaktır.
Ders kayıtlarınız esnasında; danışmanınıza ait Uzmanlık Alan Dersi’ni almanız gerektiğini unutmayınız. Uzmanlık Alan Dersi'ni daha önceki yıllarda almış olan öğrencilerimiz almaları gereken uzmanlık Alan Dersi'ni "Dönem Dersleri" bölümünde görememeleri durumunda, "Not Yükseltme" sekmesinden ilgili dersi seçebileceklerdir.
Ekle-Bırak Döneminde ders kayıtlarında değişiklik yaptırmak isteyen öğrencilerimizin; 19 -23 Şubat 2018 tarihleri arasında danışman öğretim elemanlarına başvurmaları gerekmektedir. Öğrencilerimiz ekle-bırakma günleri içerisinde danışmanları vasıtasıyla derslerinde değişiklik yaptırdıkları takdirde, öğrenci bilgi sistemine girip "Alınan Dersler" menüsünü kullanarak 2017-2018 Bahar Dönemi'nde aldıkları dersleri gösteren çıktıyı almaları ve danışmanlarına onaylatmaları gerekmektedir.